lördag 3 november 2012

Höst

Jovisst hade hösten tagit ett rejält kliv medan vi var iväg på badsemester, precis som jag misstänkte. Det syns tydligt att det har varit rejält kallt.
En del växter verkar inte ha fått någon höstfärg alls, utan bladen har bara blivit bruna, 
det gäller t ex fikonen och magnolian.
När vi åkte började körsbärsträdet precis skifta färg och jag tänkte att jag skulle missa dess höstfärgsföreställning, men konstigt nog verkar det inte ha hänt så mycket.

Nu är det inte särskilt kallt och i dag har vi dessutom haft lite sol så jag har varit ute och klippt ner pionerna. Jag brukar inte "städa" så mycket på hösten men pionerna lägger sig ner över gången så de brukar jag ta bort. Det är så skönt att vara ute och pyssla en stund, det saknar jag verkligen på vintern. Jag håller tummarna för fler sköna utedagar!

Fortsatt trevlig Allhelgonahelg!

7 kommentarer:

  1. Ja, jeg krydser også fingre for mange ude dage hen over vinteren. Det er skønt at få luft og nusse lidt rundt i haven. Hele året.

    /Birgitte

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig resa ni varit på! Ser underbart ut.
    Vackra bilder från din fina trädgård. Vi hade några nätter med -6,8°, men sedan vände det lika snabbt och blev +8°.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Det ser fortfarande fint ut i din trädgård inte naket!!
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  4. Så härligt att få lite värme.
    Jag städar inte heller så mycket men behöver klippa gräset en sista gång......
    Kram :)

    SvaraRadera
  5. Ser jättefint ut! Lite sol skulle passa bra, grått idag.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men dina höstbilder är vackra även utan starka färger.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  7. Ser urläckert ut! Fina höstbilder måste jag erkänna :)

    Kram

    SvaraRadera

Så kul att få en hälsning från dig, tack! /Katarina